13.10.11

Cistelles ecologiques a Barcelona

Fa uns mesos vaig començar en que aquest  any compraria les verdures i fruites a través d'una cistella ecològica. Quan he d'adquirir un servei nou, m'agrada mirar-ho tot molt, per agafar el que més en convé. La meva vida d'estudiant tampoc em permet molts excesos. Vaig fer una recerca per internet, i aqui hi han les que ofereixen una oferta més interessant.
(Totes treballen i entreguen a Barcelona ciutat)

Aqui hi ha una comparació pel que fa a la cistella mínima (2-3persones) que és pot adquirir.

CAN PEROL 
Preu 25 Eur
Kg 6,5Kg
Preu transport + 5 Eur
Tipus Verdura+ fruita+elaborats
Periodicitat cada setmana
Aliments 4 o 5 tipus de verdura, 3 o 4 tipus de fruita i 2 sorpreses (un pa i un elaborat o un producte de pastisseria).
Forma de pagament domiciliació bancària

PACHAMANA
 
Preu 27 Eur
Kg 5-6kg
Preu transport inclos
Tipus verdura+fruita+pa+ous
Periodicitat cada setmana
Aliments 5-6 grups verdures 2-2,5Kg de fruites
Forma de pagament moment d'entrega

NATURAL
 
Preu 25 Eur 27 Eur 20 Eur 24,5 Eur
Kg 8Kg
Preu transport inclos
Tipus verdura+fruita
Periodicitat lliure
Aliments 6-8 verdures
2-3 fruites 
Forma de pagament moment d'entrega
DOCTOR VEGPreu 24,5 Eur
Kg 5kg
Preu transport inclos
Tipus verdura+fruita+pa
Periodicitat setmanal
Aliments 6-7 verdures , 3-4 fruites
Forma de pagament domiciliació bancària


Amb quina us quedeu?

La que em va semblar millor de totes, va ser la NATURAL , que per 25 euros tenies uns 12Kg de fruita i verdura. Aixó acaba sortint a uns 2euros el kilogram, que tampoc està tan malament. Estava molt bé, perqué no calia fer cap domicilació bancària ni registrate en la seva web, tot molt ràpid i fàcil. Tampoc et cobraven pel transport, ni per la cistella (a voltes les fruites et venen en cistelles de plàstic).   Conclusió, fa unes setmanes vaig convencer als meus companys de pis, de comprar-la (primer cop que comprava una cistella ecologica sencera), i agafant la cistella de 12kg que en principi es per una familia "gran". Nosaltres al pis som només 3 persones, però varem pensar que la podíem fer durar dues setmanes.   Bé, varem contractar la cistella ,  un procés molt ràpid, i la varen portar a casa el dia asignat.  Tot i que la fruita i verdura tenía un gust molt bo, ens va semblar escas (o molt car). No varem pesar la cistella (de Natural es asseguren que pesen sempre abans d'entregar-les), però els 25 euros de fruita i verdura es van acabar en menys d'una setmana.

La conclusió? Esperare a guanyar-me ve la vida, per  tornar a menjar fruita i verdura ecològica.  O potser decideixo plantar els meus vegetals a la terraseta de casa.

Heu provat algún cop unes cistelles d'aquestes? Quines recomaneu?

1 comment:

  1. hola de nou Txell!
    Jo estic en un grup de consum aquí a Bilbao. Ho gestiona un sindicat agrari. Tenim una cistella setmanal amb una quantitat de verdura fixa. No es pot triar el que vols. El nostre agricultor no té fruita, pero podem demanar melmelades, ous, pà, pollastre, carn, arrós...
    L´anem a buscar a un local del barri un cop a la setmana, fem torns per obrir i tancar el local.
    Ens costa uns 80-90euros al mes. La verdura són 10euros i a nosaltres ens acostuma a sobrar...
    També demano dues dotzenes d´ous al mes,un pà cada quinze dies i dues melmelades al mes.
    A mí em va molt bé perque m´ajuda a organitzar-me.
    Un cop cada dos o tres mesos fem una trobada a l´hort per fer l´asamblea i ajudar a l´hort, qui vulgui és clar!
    Potser has de investigar una mica més o trobar a altra gent per fer el vostre propi grup :)

    ReplyDelete

You can write in English, Spanish, Català, Português or Italiano. Thanks! Moltes grácies per comentar !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...